DOĞAÇLAMA

Duyusal Bir Yolculuk (doğaçlama)

DUYUSAL BİR YOLCULUK (DOĞAÇLAMA)

Doğaçlama drama da kişinin kendini daha iyi ifade etmesi için ve birçok kazanım için yapılır ” duyusal bir yolculuk ” etkinliği de tam buna uygundur. Dram nedir?, Drama teknikleri nelerdir?, Eğitici oyunlar nelerdir?, Doğaçlama örnekleri nelerdir?, Drama etkinlikler nelerdir?, Okul öncesi drama etkinlikleri nelerdir?, Yetişkinler için drama etkinlikleri nelerdir?…

”Duyusal Bir Yolculuk ” Etkinliği

Açıklama:

  •  Önceden belirlenmiş bir konu seçin, örneğin “Arkadaşlık”, “Aile”, “Toplumsal Adalet” vb.
  •  Öğrencilere, belirlenen konuyla ilgili kısa bir hikaye yazma görevi verin. Hikayeler, duygusal açıdan zorlayıcı olayları içerebilir ve konunun derinliklerine ine bilir.
  •  Öğrencileri eşleştirin ve her bir çiftin bir hikayesini seçmesini isteyin.
  •  Her çift, seçtikleri hikayeyi temel alarak kısa bir drama sahnesi hazırlasın. Sahne, hikayenin duygusal yoğunluğunu ve konunun derinliğini yansıtmalıdır.
  •  Her çift, sahnelerini sınıfta veya okulda sergilemek için bir gün belirleyin.
  • Sergileme gününde, öğrencilerin sahnelerini diğer öğrencilerle paylaşmalarını sağlayın. Her performansın ardından kısa bir tartışma oturumu yapın. Öğrenciler, sahneyi izleme deneyimlerini, duygusal tepkilerini ve olayın toplumsal anlamını paylaşa bilirler.

Etkinliğin Değerlendirilmesi

Öğrencilerin hikayelerini değerlendirmek için aşağıdaki faktörleri göz önünde bulundura bilirsiniz:

  •  Yaratıcılık ve Özgünlük: Öğrencilerin hikayelerini ne kadar yaratıcı ve orijinal bir şekilde kurguladıklarını değerlendirebilirsiniz. Farklı bir bakış açısı sunuyorlar mı? Özgün karakterler ve olaylar mı yaratmışlar?
  •  Duygusal Yoğunluk: Hikayelerin duygusal olarak etkileyici olup olmadığını değerlendirebilirsiniz. Okuyucuda veya seyircide hangi duyguları uyandırıyorlar? Hikayelerdeki duygusal anlar ne kadar güçlü ve inandırıcı?
  • Konunun İşlenişi: Öğrencilerin seçilen konuyu nasıl işlediklerini değerlendire bilirsiniz. Konuyu derinlemesine anlamışlar mı? İlgili sorunları veya temaları etkili bir şekilde ele almışlar mı? Konuyu anlatmak için farklı yöntemler kullanmışlar mı?
  • Dil ve Anlatım: Öğrencilerin dil ve anlatım becerilerini değerlendirebilirsiniz. Hikayeler akıcı mı? Doğru dilbilgisi ve imla kullanımı mevcut mu? Duygusal etkiyi artıran etkili bir dil kullanmışlar mı?
  •  Mesaj ve İletişim: Hikayelerin altında yatan mesajları ve iletmek istedikleri fikirleri değerlendirebilirsiniz. Ayrıca öğrencilerin konuyu anlamaları ve bir mesajı etkili bir şekilde iletebilmeleri önemlidir.
  •  Yaratıcılık ve Drama Performansı: Eğer öğrenciler hikayeleri drama sahnelerine dönüştürüyorsa, performanslarını değerlendire bilirsiniz. Karakterizasyon, beden dili, ses tonu ve sahne kullanımı gibi faktörleri gözlemleye bilirsiniz. Sahnedeki duygusal ifadeleri ve performanslarının etkileyiciliğini değerlendire bilirsiniz.
  • Bu değerlendirme faktörleri, öğrencilerin hikayelerini ve performanslarını kapsamlı bir şekilde değerlendirmenize yardımcı ola bilir. Özellikle değerlendirme sürecinde, objektif olmaya çalışın ve öğrencilere yapıcı geri bildirimler verin, böylece ilerlemelerini teşvik ede bilirsiniz.

Etkinliğin Kazanımları

  1. Öğrencilerin duygusal ifade becerilerini geliştirmek,
  2. Özellikle empati kurma yeteneklerini artırmak 
  3. Toplumsal konuları anlamalarına yardımcı olmak.
  4. Katılımcıların yaratıcılığın geliştirmek
  5. İletişimi ve etkileşimi artırmak
  6. Özgüven kazandırmak
  7. Kendini iyi ifade etmesini sağlamak

SİTEMİZİN DİĞER BLOK YAZILARINI OKUMAYI UNUTMAYIN!

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir